17 Aralık 2015 Perşembe

DİYET TAKİP LİSTESİ

Yazmanın önemine çok inanıyorum. Bir defterin olacak herşeyi not alacaksın. Ezbere konuşmak olmuyor.O güzel beynimiz bir yere kadar hatırlayabiliyor . Çünkü kısa hafızayı ne kadar çok dolu tutarsak, bilgiler uzun dönem hafızaya geçemeden teker teker siliniyorlar .Gelelim konunun özüne bir zamanlar ben de çok güzel beslendiğimi her şeye dikkat ettiğimi sanıyordum . Ta ki günlük diyet takip listesi oluşturana kadar .


Günlük diyet takip listesini ben excelde tutuyorum. Sanırım bunun için mobil uygulamalar da varmış. Bana bilgisayarda yazmak daha düzenli geliyor.Yaptığım listede her gün sabahtan akşama kadar yediğim her şeyin adet veya gram cinsinden değerini girdiğimde bana aldığım proteini,yağı,karbonhidratı ve kaloriyi gösteriyor.

Bu liste sayesinde protein ağırlıklı besleniyorum zannederken aslında minimum günlük limitlere ulaşamadığımı, bazı günler de fazla karbonhidrat aldığımı farkettim. Zayıflamak yada formunu korumak için proteinin önemi gözardı edilemez.

Şimdi gün içinde değerleri girerken, akşam yemeğinde mutlaka protein almam gerektiğini yada bugün o pastanın yarısını yemem gerektiğini görüp hemen harekete geçebiliyorum .

Listede değerler kötüyse kırmızı, başarılıysam yeşil oluyor ve ben mutlu oluyorum.
Ben bu çalışmanın faydasını çok gördüm ve de çok sevdim .

5 yorum:

  1. Merhaba,
    Blogunuzu yeni keşfettim. Sizi takibe aldım, bana da beklerim. Sevgilerle...
    www.neclasolen.com

    YanıtlaSil
  2. Bende yazmanın önemine inanırım ve daha dün yazarak diyet yapmaya karar vermiştim:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel denk gelmiş :) bol şans dilerim.

      Sil
  3. Bende bir kac gundir dusunuyorum bunu sanirim en iyisi olacak yarindan itobaren yazmaya baslamak :)

    YanıtlaSil
  4. Bu arada bende bloguma beklerim :)
    madamemine.blogspot.com

    YanıtlaSil