21 Ağustos 2015 Cuma

PLANK EGZERSİZİ



Anlaması, uygulaması çok basit ve ne de güzeldir ki  çok etkili harika bir egzersiz .
Tüm vücudu komplike hareketlere girmeden rahatça nasıl çalıştırabilirim diyenlere gelsin..

Adım adım birlikte yapalım

                                               Resim GOOGLE görsellerden alıntıdır.




1-Kaygan olmayan bir zeminde ilk olarak dört ayak pozisyonuna daha sonra teker teker bacaklarımızı uzatarak şınav pozisyonuna geçelim . 
Dikkat ! Dirsekler tam olarak omzun altında olmalı . Hadi kontrol edelim .

2-Ayak parmak uçları yeri kavrasın , bacaklar dümdüz ve gergin , kalça sıkı ve göbek deliğini içeri çekerek karın kaslarımızı da gergin ve aktif tutalım !

3- Başımızın aşağı düşmediğine dikkat edelim .Başı omurgayla aynı hizada tutalım ve yüzümüz de yere paralel.

İşte şimdi oldu !
                                                                                                                              
İlk gün bu harekette sadece 30 saniye beklemeniz yeterli. Ve her yeni gün 5 saniye  daha ekleyelim ! Ta ki dayanabileceğiniz max süreye kadar ..

Dikkat ! Evde bu hareketi yaparken o çok sevdiğiniz çoraplarınızı çıkarmanızı öneririm .Bu sayede tüm ayak parmak uçlarınız ile zemini daha iyi kavrayabilir ve bacaklarınızı daha gergin tutabilirsiniz.





6 yorum:

  1. okuyunca kolay görünen bi hareket ama denemek lazım :) spor her yaşta her bedene şart.denemeyi düşünüyorum.
    takibe aldım sizi bende beklerim güzel paylaşımlarınız var hayırlı olsun bu arada.ben de yeni başladım.uzun ömürlü bloglarımız olur inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler:)bol bereketli bloglarımız olsun . hemen blogunu ziyaret ediyorum .

      Sil
  2. Ne güzel paylaşım. Uygulayabilene bravo:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mesela bugün televizyon izlerken siz de 10 saniye deneyebilirsiniz:) O zaman ben de size bravo diyeceğim :)

      Sil
  3. Ben bu hareketi yapamam çünkü sol ayağımda kemikte zedelenme var parmaklarımı o pozisyonda asla tutamam boyun fıtığım var dirseklerde iptal ben yine yüzmeye devam edeyim tüm kaslarımı çalıştırıyor ve ciğerlerim için nefes egzersizleri de çok iyi geliyor dilerim pes etmemde devam edebilirim blogunuz gerçekten isminin hakkını veriyor.. selam ve dua ile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar güzel yazmışsınız cok mutlu ettiniz beni :)

      bahsettiğiniz problemli bölgelerinize bakılırsa bu hareket kesinlikle sizin için uygun değil.
      Siz yüzmeye devam . yüzme ile tüm karın ve sırt kasları çalışıp güçleniyor .

      sizin gibi birine benimde duam yüzmeye devam etmeniz hem de zevkle keyif alarak :)

      Sil