30 Ağustos 2015 Pazar

CHIA TOHUMU ILE TOKLUK


Chia tohumları hakkında duyduğum üç kelime "güç, tokluk hissi, lif kaynağı"  hemen denemem gerektiği yönünde çanları çaldırdı kafamda. Bir başak burcu olarak kafama taktıysam onu almalıydım.



lif, protein

Genelde internetten satışı var ancak ben macro center'dan aldım . 500 gramlık paketler halinde satılıyor.Fiyatı 28 tl civarında. Önce biraz pahalı gibi gelebilir ama paketi açıp kavanoza dökerken ne kadar çok minik tanecik olduğunu görünce ve günde bir tatlı kaşığı kadar yendiğini hatırlayınca fiyatı mantıklı geliyor.


Bu tohumlar anayurdu Güney Amerika olan Salvia Hispanica adlı bitkiden elde ediliyor.

Hele bir de Chia tohumunun Aztek ve Mayaların enerji ve kuvvetli yapılarının gizli besin kaynağı olduğunu duyunca bana biraz daha çekici gelmeye başladı. "Ne varsa bu eskilerde var" mantığı çok yerleşti bana .


Gelelim tadına..Bu siyah tohumcuklar tatsızdır .Rahat rahat yiyebilirsiniz. Genelde yoğurdun içine yarım tatlı kaşığı şeklinde tavsiye edilir .Ben bu şekilde tercih ediyorum. Salataların üzerine de serpebilirsiniz.Ancak sabah yoğurdun içinde yendiğinde daha uzun süre tok kalınmasına yardımcı oluyor.




lif, protein
                                                                     Resim GOOGLE görsellerden alıntıdır.   


-Yüksek miktarda protein içerir .(Unutmayalım proteinler diyetlerde kilo kaybını destekleyen besinlerden biridir ve yüksek protein alımı ile iştah azalır.)
-Omega-3 yağ asitlerince zengindir.
-Yüksek miktarda kalsiyum, fosfor, magnezyum, protein içerir. Bu içerikler kemik sağlımız için önemlidir.
-Dünyadaki en iyi lif kaynaklarından biridir .
-Antioksidan açısından zengindir.  
                                                                                                                                                   Antioksidanlara daha çok rağbet göstermeliyiz çünkü onlar bizim için hücrelere zarar vererek yaşlanmaya neden olan serbest radikallerin oluşumuna karşı savaşıyorlar.

Chia tohumu yiyenlere afiyet bol enerji  kuvvet olsun ,

henüz denememiş olanlara da  niyet etsinler de gidip bir paket alsınlar diyelim .




4 yorum:

  1. Kesinlikle denemem lazım yazı için teşekkürler :) Blogunu takibe aldım bende beklerim sevgiler :) http://betulunsirlari.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  2. rica ederim :) blogunu bende takibe aldım ..

    YanıtlaSil
  3. tok tutuyor mu zayıflamanıza faydalı oldu mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence kahvaltıda yenince tok tutuyor .ufak atıştırmalarım azaldı ..

      Sil